19) Co mám dělat, když žádný eRecept nečekám a dorazí mi e-mailem nebo SMS?
V tomto případě velmi pravděpodobně došlo k chybnému zadání e-mailu či telefonního čísla na straně lékaře a identifikátory eReceptů tak byly omylem odeslány na Váš kontakt.
Pokud nejste zamýšleným příjemcem této zprávy, zprávu prosím odstraňte. Lékař následně bude mít opět možnost daný eRecept odeslat správnému příjemci na základě jeho vyžádání.
Zaměstnanci oddělení eReceptu standardně neprovádějí identifikaci lékaře, který eRecept vystavil, na základě identifikátoru.
Pokud přijmeme reklamaci ze strany pacienta, který měl identifikátory dostat, jsme schopni zjistit, zda na jeho telefonní číslo byly či nebyly identifikátory odeslány. Dále pacient musí věc řešit se svým lékařem.
Pokud přijmeme reklamaci ze strany pacienta, kterému došel identifikátor omylem, řešíme pouze závažné a opakované případy, kdy je zřejmé, že jde o nějaké systémové pochybení na straně předepisujícího lékaře.
Z důvodu ochrany osobních údajů je prostřednictvím SMS zasílán pouze identifikátor, který žádné osobní ani citlivé údaje neobsahuje. Stejně tak v těle e-mailu nejsou žádné osobní ani citlivé údaje, průvodka eReceptu je v zašifrované příloze.