Úvodní stránka 13) Co je třeba provést v případech…

13) Co je třeba provést v případech týkajících se převodu či prodeje praxe a dalších případných změn?

1. Převod/koupě zdravotnického zařízení (IČO se nemění)
Pokud Vám původní majitel zdravotnického zařízení (dále jen „ZZ“) nepředal přístupové údaje pro přístup k informačnímu systému eRecept, které používal, je nutné podat žádost o obnovu přístupových údajů ZZ prostřednictvím online formuláře.
Z důvodu bezpečnosti doporučujeme provést obnovu přístupových údajů zdravotnického zařízení i v případě, pokud Vám původní majitel ZZ přístupové údaje předal.

Po provedené obnově přístupových údajů ZZ pro přístup k IS eRecept proveďte změnu hesla a následně v záložce „Certifikáty“ zneplatněte a znovu vygenerujte komunikační resortní certifikát.
V záložce „Pracoviště“ doporučujeme provést kontrolu názvu pracoviště (pracovišť). V případě, že budete chtít podat žádost o změnu názvu pracoviště, podejte volně formulovanou žádost, ve které uvedete jméno, příjmení statutárního zástupce, IČO ZZ a požadovanou změnu názvu pracoviště z/na.

Žádost můžete podat:
a) Elektronicky e-mailem na adresu erecept@sukl.gov.cz nebo prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky SÚKL qwfai2m). Žádost musí být podepsána statutárním zástupcem ZZ, nebo může statutární zástupce ZZ předložit žádost formou e-mailu, kdy e-mail bude podepsaný jeho elektronickým podpisem.
b) Dále je možné zaslat úředně ověřenou listinnou žádost podepsanou statutárním zástupcem ZZ na adresu SÚKLu s uvedením adresace na oddělení eRecept.

2. Registrace nového ZZ (změna právní formy)
V případě, že dojde ke změně právní formy (např. z podnikající fyzické osoby na právnickou), která je spojena se změnou IČO, je nutné podat žádost o zřízení přístupových údajů ZZ prostřednictvím online formuláře. Ve vztahu k eReceptu se na tuto situaci pohlíží jako na nově vznikající ZZ.

3. Deaktivace účtu ZZ při ukončení praxe
V případě ukončení praxe je ve vztahu k IS eRecept nutné podat volně formulovanou žádost o deaktivaci účtu ZZ. Jedná se o volně formulovanou žádost. V žádosti je nutné uvést název společnosti a IČO. Dále je potřeba zaslat scan „Rozhodnutí o ukončení poskytování zdravotní péče“.

Žádost můžete podat:
a) Elektronicky e-mailem na adresu erecept@sukl.gov.cz nebo prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky SÚKL qwfai2m). Žádost musí být podepsána statutárním zástupcem ZZ, nebo může statutární zástupce ZZ předložit žádost formou e-mailu, kdy e-mail bude podepsaný jeho elektronickým podpisem. ​
b) Dále je možné zaslat úředně ověřenou listinnou žádost podepsanou statutárním zástupcem ZZ na adresu SÚKLu s uvedením adresace na oddělení eRecept.